Ons onderwijs

In de ochtend volgen de leerlingen in de jaargroepen de kernvakken rekenen, taal, spelling en begrijpend lezen.

De leerlingen leren doelen te stellen en dragen daarmee verantwoordelijkheid voor hun leerproces. Tijdens de kindgesprekken wordt samen met de leerling de cognitieve en sociale ontwikkeling besproken. Leerlingen houden hun vorderingen bij in een portfolio.

In de middaguren worden de zaakvakken aangeboden. Deze vakken bieden wij geïntegreerd aan. De leerlingen werken dan in units. Leerlingen werken binnen een unit nauw samen met leerlingen uit andere groepen. Zij werken aan verschillende thema’s. Zij oefenen daar vaardigheden als onderzoekend en ontwerpend leren, filosofie, 21ste eeuwse-vaardigheden, burgerschap en wetenschap en techniek.

Klusklas en vooruitgroep

We willen graag dat kinderen hun talenten optimaal benutten en hebben daarom de klusklas en de vooruitgroep in het leven geroepen.

Pittige Plus Torens

Onze klusklas is bedoeld voor kinderen in de groepen 5 t/m 8 die vooral leren door te doen. Zij oefenen bijvoorbeeld hun rekenvaardigheden met concrete materialen in de klusklas.

De vooruitgroep is voor kinderen in de groepen 5 t/m 8 die juist wat meer uitdaging kunnen gebruiken.

Met de methodiek Pittige Plus Torens werken deze leerlingen onder begeleiding van een leerkracht aan verschillende uitdagende opdrachten.

Bewegend leren

Voldoende bewegen is belangrijk voor kinderen. Sinds 2022 zijn wij een gezonde school op het gebied van bewegen en sport. Wij volgen de ontwikkelingen op het gebied van Bewegend Leren daarom op de voet en spelen daar steeds vaker op in.

Bewegend leren

Zo zijn we in een aantal groepen gestart met The Daily Mile. De kinderen lopen dan dagelijks een paar rondjes om de vijver in het dorp om vervolgens actief en alert aan de lesstof te beginnen.

We zetten ook het programma Fit en Vaardig in: leerlingen oefenen in het automatiseren terwijl zij beweegopdrachten uitvoeren.

We onderbreken ons lesprogramma met regelmatig voor een beweegtussendoortje. We gebruiken hiervoor het programma Smartbreaks.

Lekker leren
Lekker lezen